Reklamácie - Ovocná škôlka Čaklov

StapeVajda s.r.o.
StapeVajda s.r.o.
StapeVajda s.r.o.
Prejsť na obsah

Reklamácie

EXTRA
REKLAMÁCIE



REKLAMÁCIA STROMČEKOV

Kupujúci  má právo na reklamáciu, keď tovar nespĺňa deklarované parametre.  Reklamácia musí mať vždy písomnú formu a možno ju podať osobne, poslať  listom alebo emailom.

Na objasnenie: Kupujúci (záhradkár, resp. zákazník) pri osobnom odbere ovocných výpestkov si sám prezerá jednotlivé výpestky a v prípade, že sa mu nezdá požadovaná kvalita, má právo hneď na mieste reklamovať stromček - resp. ho vymeniť. V ostatnom čase (t. j. až po niekoľkých dňoch) už za ich ďaľší rast a ošetrovanie preberá zodpovednosť sám kúpujúci (resp. záhradkár).
 
Pred odoslaním každej zásielky vykonávajú priamu kontrolu stromčekov skúsení pracovníci dodávateľa, ktorí vyberajú stromčeky zo škôlky alebo zo základky a ktorí ich aj balia do balíkov pre expedíciu. V každom prípade - sú to skúsení pracovníci, ktorým by nemala ujsť pozornosť natoľko, aby prehliadli zaschnutý alebo takmet zaschnutý stromček. Expedujú sa iba také stromčeky, ktoré majú plný predpoklad na ujatie. Samozrejme, že to platí len pri ich správnom ošetrení pred výsadbou a po výsadbe (viď nižšie).

Kupujúci pri prevzatí stromčekov je povinný skontrolovať ich stav, či nie sú stromčeky zaschnuté alebo inak poškodené. Ak zákazník obdržal stromček, ktorý má znateľné znaky zaschlosti - je dobré hneď v tej chvíli odfotografovať poškodené stromčeky - odfotografovať ich aj v porovnaní s ostatnými - zdravými (nepoškodenými) stromčekmi - aby už z fotografie bolo jednoznačne vidno, že stromček je skutočne poškodený. Takto urobené digitálne fotografie v čo najkvalitnejšom zobrazení je treba zaslať mailom na adresu dodávateľskej škôlky a zároveň kontaktovať dodávateľa (telefonicky alebo mailom) a čo najskôr prekonzultovať túto skutočnosť s vedúcim škôlky. Ak fotografie dostatočne nepreukazujú poškodenie, reklamovaný ovocný stromček alebo ker je treba zaslať alebo osobne doručiť na adresu – STAPE VAJDA s.r.o., Čaklov 380. 094 35 okr. Vranov nad Topľou. K tovaru je treba priložiť všetky listiny, ktoré kupujúci s tovarom obdržal (napr. dodací list, faktúru, bloček a pod.).


Po posúdení poškodeného stromčeka dodávateľom (vedúcim škôlky) a uznaní reklamácie - pripadajú v úvahu dve možnosti:
1. možnosť: dodávateľ ihneď pošle kupujúcemu náhradný stromček (ak fotografie preukázateľne dokumentujú dôvod na reklamáciu) alebo ho fyzicky odovzdá kupujúcemu zákazníkovi na predajnom mieste v ovocnej škôlke v Čaklove;
 
2. možnosť: kupujúci (záhradkár) sa pokúsi stromček podľa pokynov dodávateľa správne ošetriť, potom ho vysadí a bude sa oň dohodnutý čas starať; potom - v prípade, že stromček sa neprijme alebo vyschne, kupujúci (záhradkár) sa znova skontaktuje s dodávateľom a po uznaní reklamácie dostane plnú náhradu; je však potrebné, aby kupujúci (záhradkár) aj počas tejto doby o tom priebežne robil foto-zábery a potom aby tieto foto-zábery poslal dodávateľovi (foto-zábery - ako vyzerali stromčeky hneď po výsadbe, ako vyzerali stromčeky neskôr, prípadne aj ďalšie foto-zábery - napr. v porovnaní s ostatnými stromčekmi a pod.);

Dodávateľ (predávajúca firma) nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z neodborného používania alebo nesprávneho ošetrenia produktov, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími vplyvmi (prírodnou alebo živelnou pohromou) alebo chybnou manipuláciou či iným mechanickým poškodením.

Kupujúci (záhradkár) by si mal uvedomiť, že aj dodávateľovi ide o dobré meno, a že má takisto záujem na tom, aby boli odberatelia (t. j. zákazníci) spokojní s dodaným tovarom. Po objektívnom posúdení sú príčiny neujatia (alebo vyschnutia) stromčeka nespôsobené dodávateľom, ale zhodou rôznych vonkajších okolností, ktoré dodávateľ nemohol nijako ovplyvniť.
 
Kupujúci (záhradkár) si musí uvedomiť, že stromčeky najčastejšie vysýchajú jednak po zlom a nedostatočnom ošetrení pred výsadbou (napr. ak bol použitý zlý, nesprávny a nedostatočný rez pri ošetrení koreňovej sústavy) a jednak po zlom a nedostatočnom ošetrení po výsadbe (napr. ak vôbec nebol použitý potrebný povýsadbový rez alebo ak síce bol použitý, ale nesprávny rez - kedy sa výhony mali skrátiť a rezné rany zatrieť voskom alebo latexom - viď podrobnejšie poznámky na našej www stránke: https://www.zahradnictvocaklov.sk/ovo/vysadba.html; alebo to môžu spôsobiť aj ďalšie vonkajšie príčiny - napr. neskoré jarné mrazy, mechanické poškodenie (napr. spôsobené ohryzom), presadzovací šok a pod.

Po výsadbe stromčekov, keď už stromčeky riadne vypučali a začali vegetovať - už sám kupujúci (záhradkár) preberá plnú zodpovednosť za ich ďalší stav a vývoj.
 
Ak potom nastane dlhšie sucho a pestovateľ (záhradkár) zanedbá zavlažovanie - je jasné, že iba pestovateľ (záhradkár) nesie zodpovednosť za ich vyschnutie. Nemožno reklamovať stromčeky, ktoré celé týždne riadne vegetovali a až po značnej dobe vyschli v dôsledku slabého alebo nedostatočného ošetrovania!
 
Samotný proces zakoreňovania prebieha niekedy dlhšiu dobu a tá je rozdielna podľa druhu ovocných stromčekov. Ak prešiel napr. mesiac od výsadby a stromček naďalej nepúči (stagnuje, ale ani nevyzerá, žeby bol suchý), aj vtedy ešte môžeme urobiť to, že stromček znova vyberieme z pôdy a skrátime im korene (až do ich zdravšej - sviežejšej časti) a potom ich znova zasadíme. Po opätovnej výsadbe im ešte viac skrátime výhony v korunke a niekoľko nasledujúcich dní ich intenzívne zavlažujeme. Ak stromčeky signalizujú známky väčšieho zaschnutia - môžeme im pred opätovnou výsadbou na niekoľko hodín (24-48 hod.) namočiť korene do vody. Vo väčšine prípadov - tento spôsob naozaj pomáha.


Pri reklamácii môžete použiť aj nasledujúci formulár.


V prípade reklamácie -

napíšte nám e-mail


Odporúčame Vám urobiť najprv detailné fotografie a zaslať nám ich spolu s popisom problému. Ak urobíte viacej fotografií, môžete ich zazipovať a poslať ich v jednom súbore.
My Vám potom v najbližšom možnom čase odpovieme.









Kontaktujte nás:
Adresa: StapeVajda  s.r.o.  
094 35 Čaklov 380
okr.  Vranov n. T.

Produkt je dostupný (zelená značka) - zn., že produkt je riadne dostupný, t. j. je už aj naskladnený a je už v predaji aj na predajni v Čaklove.
Produkt bude dostupný (žltá značka) - zn., že produkt už možno objednávať, ale ešte nie je v predaji (bude naskladnený až o niekoľko dní).
Produkt vypredaný (červená značka) - zn., že produkt už je vypredaný, takže už nie je v predaji (a nemožno si ho ani objednať).
Návrat na obsah